Overzicht van veel gestelde vragen en regels in 2014

1. - Hoe kan ik me inschrijven voor een markt?
2. - Wat zijn de afmetingen van een kraam?
3. - Kan ik een markt annuleren?
4. - Hoe weet ik waar mijn plek is op de braderie?
5. - Wanneer moet ik betalen?
6. - Kan ik een stroomaansluiting krijgen?


































































































Hoe u eenvoudig een of meerdere markten kunt boeken:

1. Kies uw markten uit:
U boekt een of meerdere markten door deze aan te vinken op onze marktkalender.
De tarieven voor de kramen en grondplaatsen op de markt vindt u ook op deze pagina.


2. Geef aan wat u nodig heeft:
Als u alleen een marktkraam wilt, selecteert u 1 kraam of meerdere kramen in het keuzevakje, bij grondplaats vult u in 0 meter.
Als u naast u kraam een tafel, kledingrek of iets dergelijks wilt plaatsen vult u het gewenste aanal extra meters in bij "grondplaats"
Als u geen kraam wilt (omdat u bijvoorbeeld een verkoopwagen heeft of werkt met een eigen parasol) vult u bij aantal kramen 0 in en geeft u bij de grondplaats aan hoeveel STREKKENDE meters u nodig heeft(dit zijn geen vierkante meters).
Wanneer u deel neemt aan een van de groenmarkten, dient u hiervoor apart de gewenste afmetingen aan te geven.
U geeft dan bij "Groenmarkt" de frontlengte en de gewenste diepte op.

U kunt hier ook aangeven als u bij uw kraam bijvoorbeeld een extra balk nodig heeft. Er blijft bij onze evenementen geen materiaalwagen staan, dus wat u niet besteld is niet aanwezig!

Let op: wij kunnen niet meer garanderen dat uw auto achter de kraam geplaatst kan worden.


3. Branche:
Om een goede branchebescherming te kunnen hanteren en een goede verdeling over de markt te maken is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft van uw te verkopen producten en/of uw andere activiteiten.
Dus verkoopt u bijvoorbeeld zilveren kettingen of zijden sjaals, geef dit dan duidelijk aan i.p.v. "sieraden" of "modeaccessoires".


4. Geef al uw persoonlijke gegevens op:
Als laatste vult u uw persoonlijke gegevens in onderaan de pagina.
Eventuele bijzonderheden (wensen) kunt u aangeven in het invulblok “opmerking” onderaan uw gegevens.
Daarna klikt u op “Verzenden” en u ontvangt direct een e-mail waarin wordt bevestigd dat uw inschrijving is verstuurd.


5. Bevestiging:
Reserveringen worden binnen 4 werkdagen verwerkt. U krijgt dan een e-mail met in de bijlage een boekingsoverzicht.
Hierop kunt u zien welke markten u heeft geboekt en welke er zijn toe en/of afgewezen.
Heeft u na 4 dagen nog niks ontvangen, controleer dan even uw map met ongewenste post of uw spamfilter.
Ook hier niks ontvangen neem dan even contact met ons op.

De deelname aan een evenement is definitief indien het verschuldigde bedrag 20 dagen voor de geboekte markt op de bankrekening van Ferrion is bijgeschreven.
Uw boeking komt niet automatisch te vervallen als u niet betaald, zie onze
algemene voorwaarden.


<< Terug >>

















































Wat zijn de afmetingen van een kraam

De afmetingen van de planken van de kramen zijn ca. 4 meter lang en 1,2 meter diep.
De tafelhoogte is ca 70 cm.
De dakdiepte/spanwijdte is ca. 2,5 meter.
De doorloophoogte ca. 2 meter en de nokhoogte 2,5 meter.


<< Terug >>

















































Kan ik een markt annuleren?

U kunt uw deelname tot 14 dagen voor het evenement annuleren. Hierna, tot 7 dagen voor het evenement, brengen wij 50% van het grondtarief in rekening. U ontvangt de rest van het factuurbedrag als korting op uw volgende deelname.
Wanneer uw annulering korter dan 7 dagen voor het evenement is gedaan, betaald u het volledige grondtarief. De huurkraam, mits nog niet geplaatst, zal dan niet in rekening worden gebracht.
Annuleren kan alleen telefonisch, per sms of per e-mail. Annuleringen per sms of e-mail zijn alleen geldig na bevestiging van onze kant, u ontvangt een aangepast boekingsoverzicht per e-mail.
Wanneer u deze na 48 uur nog niet heeft ontvangen, neem dan z.s.m. telefonisch contact met ons op.
Bij annulering na ontvangst van ons factuur, brengen wij altijd 10 euro administratiekosten per geannuleerde markt in rekening.
Bij onvolledigheden en/of tegenstrijdigheden zijn de algemene voorwaarden,zoals onderaan bij uw inschrijving vermeldt, altijd doorslaggevend.


<< Terug >>

















































Hoe weet ik wat mijn plaats is op de braderie?

U ontvangt van ons 2 dagen voor het evenement een e-mail met uw kraam/plaatsnummer, de tijden en alle andere informatie die u voor deze braderie nodig kunt hebben. (hoewel wij dit altijd proberen te voorkomen, kan het door onvoorziene situaties soms noodzakelijk zijn op de dag zelf de indeling aan te passen)


<< Terug >>

















































Wanneer moet ik betalen?

U ontvangt van ons per e-mail uw factuur, hierop staan uw betalingscondities. Standaard is dit 20 dagen voor de markt.
Wanneer u meerdere markten bij ons boekt kunt u gebruik maken van ons borgsysteem. U betaald dan per bank de laatste markt 20 dagen voor uw eerste markt. Deze betaling hanteren wij dan als borg en u kunt de overige markten contact op de markt betalen.


<< Terug >>

















































Kan ik een stroomaansluiting krijgen?

Als u stroom nodig heeft, dient u hier zelf voor te zorgen. Vaak kunt u dit tegen een kleine vergoedig regelen bij omwonende of winkeliers.
Op de markten in Hazerswoude, Emmeloord & Lelystad (wc gordiaan) zijn stroomkasten aanwezig. Ook hier wordt een kleine vergoeding voor berekend.


<< Terug >>